Page 108 - ANPE adscrición e xornada díptico
P. 108

PERSOAL COIDADOR




          O persoal coidador enténdese como un recurso profesional de apoio para atender o
          alumnado con necesidades educativas especiais. Que características debe presentar
          este alumnado?
               Algunha das seguintes:
               – Necesidade de ser acompañado en todos ou en parte dos seus desprazamentos.
               – Necesidade de asistencia na súa hixiene e aseo.
               – Necesidade de asistencia imprescindible na súa alimentación.
               –  Necesidade de cambios posturais frecuentes ao longo da xornada escolar para os
                cales careza da autonomía necesaria.
               – Ausencia de hábitos básicos de autonomía e de vida en sociedade.

          Cales son as funcións do persoal coidador?

               –  Atender o alumnado nas entradas e saídas do centro docente; nos hábitos de
                hixiene, aseo e alimentación; nos recreos, xogos e tempos de lecer; nos cambios
                de actividade e nas demais necesidades análogas, potenciando nel a súa autono-
                mía e inclusión. Esas atencións tamén se estenden ás noites no caso de alumnado
                internado en centros de educación especial.
               –  Realizar os cambios e o control postural que ese alumnado necesite.
               –  Facilitar os traslados polos espazos do centro.
               –  Contribuír ao seu coidado durante todo o período lectivo, mesmo dentro da aula
                cando resulte necesario.
               –  Colaborar na atención dese alumnado durante o tempo de recreo, xogo e/ou lecer.
               –  De ser o caso, atender o alumnado durante o servizo de comedor, así como no
                tempo inmediatamente anterior e posterior a ese servizo.
               –  Nos casos excepcionais en que sexa necesario, acompañar na ruta escolar o alum-
                nado que requira da presenza do persoal auxiliar coidador.
               –  Colaborar nas actividades complementarias en que participe a alumna ou alumno.
               –  Participar, logo da debida convocatoria, nas reunións en que se aborden temas rela-
                cionados co alumnado que atende, colaborando nas liñas de coordinación estableci-
                das polos equipos docentes que correspondan e polo departamento de orientación.
               –  Calquera outra de análogo contido ou que teña relación coas funcións anteriores.


          Cal é a ratio máxima de persoal auxiliar coidador e alumnado con necesidades edu-
          cativas especiais?
               A ratio non excederá de 1/6, tendo en conta as necesidades de atención do alumnado.




                                          106
   103   104   105   106   107   108   109   110   111   112   113